بررسی نقش و جایگاه رسانه ملی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر
پژوهشگر: نرجس کاشفی
استاد راهنما: خانم مهرابی
استاد داور: دکتر عظیم حمزئیان
تاریخ دفاع: مرداد 89
چکیده
اهميت و نقش روز افزون رسانهها در حيات اجتماعي انسان معاصر، به حدي غير قابل انكار رسيده است و به عنوان يكي از اجزاي ضروري و جدايي ناپذير زندگي روزمره، جاي خود را در اوج توجه انسان يافته است.
این پایان نامه با عنوان نقش و جایگاه رسانه ملی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با مفروض گرفتن تحقق حاكميت ديني ، التزام حاكمان ، پيام آفرينان و مخاطبان رسانه ها به احكام واخلاق اسلامي به بررسی تعامل دین و رسانه و شناخت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین و رسانه و ارائه اصول مقدماتي نظريه هنجاري رسانه ها مستند به برداشت روشمند از قرآن كريم و سنت پيامبر (ص) وائمه معصومين (ع) مي پردازد.
و در پایان سعي شده است با مروري بر تئوري هاي هنجاري رسانه ها و مقایسه آن ها با هم، به طرح ديدگاهی الهي - توحيدي به عنوان يكي از ديدگاههاي مطرح درجهان امروز که در نهایت به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از طریق رسانه ملی می انجامد ، بپردازيم . تا بتوانیم قدمی هرچند کوچک در راه اشاعه فرهنگ صحیح مسلمانی و ترویج اسلام حقیقی برداریم.
کلیدواژه : رسانه ملی ، امر ، نهی ، معروف ، منکر ، نقش ، فرهنگ.