معرفی کتاب
کتاب اخلاق مطبوعات
نویسنده : کیان شصت فولادی
مشخصات نشر : قم: مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما، 1385
مطبوعات در خبررسانی و بالا بردن سطح افکار و اطلاعات عمومی مردم، نقش مهمی برعهده دارند. مطبوعات می توانند فرهنگ یک کشور را به تدریج تحت تأثیر قرار دهند و فرهنگ جدیدی را جای گزین آن کنند.
این مزایا و توانایی سبب شده است تا قدرت های پلید با روش های غیراخلاقی و زشت، به تغییر حکومت ها و حاکمان مخالف خود بپردازند.
دخالت این قدرت ها در کار مطبوعات و همچنین دیگر عوامل سبب شده است تا اخلاق حاکم بر بسیاری از مطبوعات، غیرارزشی و ناهنجار باشد. این امر افزون بر آنکه با قداست قلم سازگار ندارد، پای مال شدن حقوق افراد و ملت ها را در پی دارد. ازاین رو، نیازمند قوانین، تأمین کننده بخشی از این نیاز است، ولی بسنده کردن به آن کار شایسته ای نیست؛ زیرا قانن آن گاه در دست یابی به اهداف خود موفق خواهد بود که کنترل درونی هم برخواست های براین اساس، مرکز پژوهش های اسلامی بر آن شد تا «بایدها و نبایدهای اخلاقی» در کار مطبوعات را ترسیم
کند و در پژوهش «اخلاق مطبوعات» به پژوهشگران رسانه عرضه دارد.