کارگاه مهارتهای معلم منتظر در عصر غیبت
این کارگاه در تاریخ 19/9/95 در حوزه علمیه خواهران دامغان برگزار شد . این کارگاه که به منظور ارتقاء دانش افزایی معلمان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی و نیز جمعی از طلاب، پژوهشگران و مبلغان حوزه علمیه خواهران برگزار گردید .اهداف خود را در قالب دو کارگاه پی گیری نمود .
1-کارگاه وظایف معلم منتظر در حیطه فردی و خانوادگی – استاد بحث: سرکار خانم طیبه مهرابی
استاد بحث در تبیین موضوع مذکور و شناساندن وظایف معلم منتظر در حیطه فردی و خانوادگی به اهمیت ضرورت حریم بندی در زندگی خانوادگی اشاره کرده وضرورت شناخت امام، چشم پوشی از قیود مادی و دنیوی، تطبیق زندگی فردی بر محور حق ،عمل بر طبق مبانی و دستورات قرآن، شناخت اخلاق اجتماعی و تطبیق سیره اجتماعی بر آن و… را از مهمترین معیارها و ملاک های ارتباط با امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) دانستند و در تبیین موارد مذکور بیان داشتند؛ امام همانند کعبه است مردم باید به سراغ ایشان بروندو برای محرم شدن و زیارت ایشان چشم پوشی از هرگونه تعلقات باز دارنده در این زمینه ضروری است. ومعیار شناخت حق و باطل را رضایت و عدم رضایت مولی برشمردند.
2-کارگاه وظایف معلم منتظر در حیطه شغلی و اجتماعی - استاد بحث: سرکار خانم معصومه زرندی
یکی دیگر از و ظایف مهم معلم منتظر حیطه شغلی و اجتماعی اوست .خانم زرندی در توضیح این مطلب بیان داشتند معلم باید بداند و آگاهی داشته باشد و برای عملکرد خوب و کار آمد علاوه بر تخصص ، تهذیب و اصلاح نفس لازم می باشد. ایشان در تبیین مقام و ارزش معلمی احادیثی را بیان داشته و در ضمن آن به وظایف مهم و از جهتی خطیر شغل معلمی نیز اشاره کرده و اظهار داشتند که معلم تا زمانی زنده است معلم جامعه است؛ همه رفتار و کردار و منش او به عنوان الگوبرای دیگران مطرح است. ایشان در بیان جایگاه معلم در امر به معروف ونهی ازمنکر ،معلم را ناهی از منکر خوانده و پیشگیری از منکر و جرم را از وظایف معلم برشمردند. همچنین ایشان به نقش مهم و حیاتی قرآن در این زمینه اشاره کردند که معلم باید ضعف و اشکالات خود رابشناسد و در پی درمان آن باشد. معلم باید به قرآن عمل کند و کارکردهای آن را بشناسد تا خروجی
درست هم بدهد.